Gazeta Podatkowa nr 11 (1052) z dnia 6.02.2014
Termin na odpowiedź na reklamację
Klient sklepu złożył reklamację, której po trzech tygodniach nie uwzględniliśmy. Obecnie twierdzi on, że jego reklamację należy uznać za uwzględnioną, bo na odpowiedź mieliśmy dwa tygodnie. Z czego to wynika?
Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany na nowy. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego takie żądanie, nie ustosunkował się do niego w terminie czternastu dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione. Wynika to z art. 8 ust. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Zasady te stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. "Sprzedający, który nie udzielił w ustawowym terminie określonym w art. 8 ust. 3 ustawy odpowiedzi na żądanie naprawy albo wymiany towaru, nie może następnie w procesie kwestionować swojej odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową". Uznał tak Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 5 lipca 2012 r., sygn. akt IV CSK 75/12.
www.KodeksCywilny.pl - Terminy w umowach i prawie cywilnym:
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.UmowyCywilnoprawne.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
02.04.2024 (wtorek)
10.04.2024 (środa)
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM
Forum aktywnych księgowych
|